Jak zacząć chodzenie boso?

Chodzenie boso jest sztuką Nie łatwo się przemóc.W tym poradniku przedstawię klasycznie bose porady.Stosując się do tych wskazówek z pewnością przezwyciężysz swoje obawy związanie z chodzeniem boso.

 Instrukcja krok po kroku

Aby zacząć chodzenie boso należy:
1-szy krok: należy chodzić boso po ogrodzie lub po domu przez kilka dni
2-gi krok: zdjąć buty w pobliżu fontanny  i iść boso wokół niej. Spacer powinien trwać ok 5-10 minut dziennie

3-ci krok: Idź do parku i zdejmij buty Spacer na początku powinien trwać ok 5-10 minut dziennie.Gdy poczujesz się pewnie, długość spaceru można zwiększać stopniowo do 30, 45, a nawet 60 minut i dłużej!.
4-ty krok:spacer po mieście.Po wykonaniu poprzednich kroków stopy są przygotowane na miejski chodnik. Spacer nie powinien na początku przygody przekroczyć jednorazowo 2-ch godzin.

Filozofia tego planu polega na tym aby chodzić boso po coraz bardziej brudniejszych powierzchniach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby od razu zacząć spacer po mieście.

Co przygotować i jak spacerować:


Przed wyjściem z domu, przygotuj ekwipunek bosochodzącego:

-wodę w butelce,(do umycia stóp po spacerze)

-klapki

-ręcznik 

-plastry i wpdę utlenioną. (na ewentualne drobne skaleczenie)
Na bosy spacer wybierz się w obuwiu które można łatwo zdjąć.

Jeśli chodnik jest gorący zastosuj metodą falowania-stawaj na przemian na palcach i piętach. Inną metodą jest chodzenie w cieniu-tam podłoże jest jest chłodniejsze.

Chodząc boso odruchowo uważamy na teren przez nami. Zwracajmy uwagę na szkła,metalowe elementy (np schodów), gałęzie
Po spacerze umyj stopy wodą, załóż klapki i wróć do domu.

 Inne pomocne uwagi

1. Chodząc boso należy być ostrożnym. Małe szkła na chodniku nie są groźnie ale można się skaleczyć o rozbitą butelkę czy rozgrzany metal.

2. Jeżeli jesteś chorowity, nie chodź boso zbyt długo, kiedy jest chłodno.  Najpierw musisz przyzwyczaić swój organizm do chodzenia boso w "niskich" temperaturach.

3. Staraj się jak najwięcej chodzić po trawie, piasku i miękkim podłożu a nawet w domu. To bardzo dobrze wpływa na krążenie krwi w całym Twoim organizmie.

4. Chodząc boso przywracasz naturalny sposób poruszania się stopy - zapobiegasz płaskostopiu (szczególnie dotyczy dzieci).

5. Chodzenie boso to najlepszy masaż stóp.

Jeśli nadal macie opory wybierzcie miejsca gdzie chodzenie boso jest naturalne.Mam tu na myśli okolice plaż, kafejki bary i tak dalej.